Jeden za wszystkich, wszyscy za jednego.

Jesteśmy społeczni – bez drugiego człowieka nie istniejemy w pełni. Tym, co nas najbardziej interesuje, co przykuwa naszą uwagę, są zawsze sprawy ludzkie. Wzrastamy w rodzinie i grupach społecznych, nasz obraz samego siebie budujemy w oparciu o relacje z innymi.
Dzięki działaniom integracyjnym możliwe jest zarówno lepsze poznanie siebie nawzajem, jak i osoby wychowawcy, co ułatwia funkcjonowanie w szkole.
Integracja sprzyja budowaniu pozytywnej atmosfery, która z kolei zapewnia poczucie bezpieczeństwa.

Czytaj więcej!

TEMAT TABU

Tabu językowe, tabu międzypokoleniowe, tabu odrębnej płci — konstrukty kulturowe środowiska rodzinnego.

Czytaj więcej!

Radość z muzykowania.

Gra na instrumencie to nie tylko sposób na ciekawe spędzenie wolnego czasu i możliwość zaimponowania innym swoimi umiejętnościami. Regularne sięganie po instrument wpływa pozytywnie na pracę mózgu, co możesz odczuć w różnych dziedzinach życia.

Czytaj więcej!

Gra na instrumencie poprawia sprawność umysłu

Osoby uczące się gry na instrumencie muzycznym wyróżniają się ostrzejszym umysłem, gdyż wyłapują własne błędy i naprawiają je szybciej niż mniej muzykalni ludzie – dowodzą badacze ze szkockiego Uniwersytetu.

Czytaj więcej!

ZDROWE ŻYCIE

O zdrowie i dobre samopoczucie warto dbać od najmłodszych lat. Kształtując u dzieci i młodzieży mądre nawyki, realnie wpływamy na ich przyszłość. Zdrowy styl życia to klucz do sukcesu! Jakie są najważniejsze zasady? Z pewnością prostsze, niż nam się wydaje.

Czytaj więcej!

SUKCES DZIECKA

Bycie rodzicem ucznia to nie jest prosta sprawa. Czasem ciężko jest wyważyć i zachować zdrowe proporcje. Jedni są przesadnie zaangażowani i jeszcze raz przeżywają czasy szkolnej świetności, a inni wręcz przeciwnie - nieszczególnie angażują się w życie swojego dziecka, mówiąc, że co jak co, ale oni podstawówkę już raz przerabiali. Pozostali są szczęściarzami: mając świadomość współodpowiedzialności za postępy edukacyjne (i życiowe) swoich dzieci, znaleźli złoty środek – daleko im zarówno do nadopiekuńczości, jak i braku zainteresowania.

Czytaj więcej!

Kampania przeciw homofobii

Czytaj więcej!

WYCHOWANIE DO ŻYCIA W RODZINIE

Dlaczego zajęcia WDŻ są ważne?

Czytaj więcej!

Emocje - jak o nich mówić ?

Emocje – jak o nich mówić?

Smutek, radość, wstyd, strach, złość… Lista nazw emocji jest bardzo długa, jednak nie potrafimy z niej korzystać.

Czytaj więcej!