"Szacunek do odmienności"
Podziękowania dla uczniów klas 6-8 za uczestnictwo w zajęciach ,,Szacunek do odmienności ”
Łukasz Plewa psycholog szkolny
Cel główny:
Kształtowanie u uczniów postawy tolerancji i akceptacji wobec różnic indywidualnych między ludźmi i różnych rodzajów niepełnosprawności.
Cele szczegółowe:
poszerzanie wiedzy na temat różnych rodzajów niepełnosprawności,
rozwijanie empatii,
kształtowanie postawy tolerancji i otwartości wobec odmienności,
rozwijanie kompetencji społecznych i emocjonalnych,
rozwijanie umiejętności komunikacyjnych.
Uczeń:
potrafi wyjaśnić pojęcia: „tolerancja” i „niepełnosprawność”,
zna różne rodzaje niepełnosprawności,
umie scharakteryzować własną postawę wobec niepełnosprawności,
uważnie słucha treści opowiadania oraz wypowiedzi kolegów,
aktywnie uczestniczy w dyskusji formułując pytania i wypowiedzi adekwatne do kontekstu rozmowy.