(Nie)zwykła matematyka
W tym roku szkolnym klasy V i VI biorą udział w ogólnopolskim projekcie (Nie)zwykła matematyka. Na zajęciach koła matematycznego wykonaliśmy już cztery zadania projektowe. W pierwszym zadaniu pt. " Cyrklem malowane" - uczniowie wykonali kolorowe mandale. Efekty pracy można podziwiać na korytarzu przy sali nr 2. Kolejnym zadaniem, z którym zmierzyli się uczniowie była odpowiedź na pytanie: "Czy jestem symetryczny?". Z pomocą aparatu i komputera sprawdziliśmy, na ile różnią się nasze połówki twarzy. W załączeniu zdjęcie psa - Fabii, która jako jedyna odważyła się pokazać swoje odbicie szerszej publiczności. Chińska łamigłówka geometryczna, czyli Tangram była tematem trzecich zajęć w klasie VI. Zabawa ta rozwija wyobraźnię i jest świetnym wstępem do rozmów o własnościach figur. Klasa V na trzecich zajęciach zagłębiła się w temat fenomenu liczb. Uczniowie poznali między innymi liczby doskonałe i trójkątne, a także cedzili liczby przez Sito Eratostenesa, aby poznać liczby pierwsze.